Jak vybrat správný míč

Velké míče

Na našem trhu jsou míče několika výrobců, nejznámější z nich jsou výrobky italských a německých firem.

U všech výrobků odpovídá cena jejich kvalitě. Je na kupujícím, aby sám zvážil, kolik chce a může do cvičební pomůcky investovat.

Doporučujeme při koupi vzít v úvahu nejenom cenu výrobku, ale i testy zdravotní nezávadnosti (materiál neobsahující těžké kovy a fenoly) nejlépe vypracované přímo v ČR nebo nostrifikované. U osob alergických na latex, je třeba dávat pozor, aby výrobek tento komponent neobsahoval.

Pokud je to jen trochu možné, doporučujeme míč před zakoupením vyzkoušet. Při vzpřímeném sedu musí být pánev podsazená a tohoto efektu dosáhnete, když budete mít kolena lehce níž než pánev. Úhel mezi trupem a stehny je tak o něco víc než 90°. Pokud tuto možnost nemáte, můžete velikost míče odvodit z následujících tabulek, nebo použít náš formulář, který Vám velikost míče automaticky doporučí.

Optimální průměr míče vzhledem k výšce
Výška v cm Ø míče v cm
80 - 110 30
110 - 135 45
135 - 160 55
160 - 180 65
180 a více 75
Optimální průměr míče podle délky paže
Délka paže v cm Ø míče v cm
do 45 35
46 - 55 45
56 - 65 55
66 - 80 65
přes 80 75
Jak velký míč?
Doporučení správné velikosti gymnastického míče

Do jisté míry lze velikost míče ovlivnit množstvím vzduchu, nicméně míč by neměl být podfouknut více než o pět centimetrů od své maximální velikosti. Tedy míč o průměru 65 cm lze upustit na 60 cm. Při výrazném podhuštění, míč ztrácí svou tuhost a již nás nestimuluje sedět s pánví podsazenou. V důsledku toho, páteř ztrácí vhodnou výchozí polohu.

Vyvarujte se však také přehuštění míče. Míč je koncipován na maximální velikost uváděnou na míči a větší míč je příliš tvrdý, opět příliš nepruží a mohl by případně i prasknout.

Malé míče (Overball, Softgym Over)

Overball není takový problém vybrat, zde můžeme pouze narazit na vybírání barvy. Avšak jedno úskalí bychom zde přeci našli. Pro cvičení volte míček Overball pod obchodním názvem "Softgym Over" ubude vám tímto starost, co s dlouhým špuntíkem. V případě, že jste již míček zakoupili se špuntíkem dlouhým, doporučujeme jej uříznout hned v přechodu silnější části v část užší a řádně zabrousit, například pilníčkem na nehty. Vyvarujete se tím popíchání či protržení míče. Pro "líný aerobic" je ideální nafouknout míček do jedné poloviny až dvou třetin. Čím více jej nafouknete, tím intenzivněji při cvičení zvýrazníte balanční polohy, při kterých se aktivuje hluboký stabilizační svalový systém, ale cviky jsou pak obtížnější.

Aktuální pozice
Úvod » Užitečné info » Jak vybrat správný míč
Tip - Navigace
Pohyb na webu

Tento web obsahuje mnoho prvků, které Vám usnadní dostat se rychle tam kam potřebujete.

Odkazy a informace