Správný sed na velkém míči

Při vzpřímeném sedu musí být pánev podsazena (tlačena dopředu). Tohoto efektu dosáhneme, budeme-li mít kolena níž než pánev cca o 5cm.

Úhel mezi trupem a stehny je tak o něco větší než 90º. Velmi důležitý je však bezpečný kontakt celé plosky nohou a prstů s podložkou.

Díky tomu, že je míč poměrně nestabilní cvičební pomůcka, osoba sedící na něm je nucena při sebemenším pohybu zapojovat svůj hluboký stabilizační svalový systém, jako je například hluboké zádové svalstvo držící naši páteř vzpřímenou. Jinými slovy umožní změnit podmínky statického zatěžování páteře ve prospěch pohybu byť nepatrného. Díky tvaru míče nás tato pomůcka nutí podsadit pánev, což je výchozí bod pro správné držení těla. Lehkým pohupováním na míči se naše páteř rozpruží, na což organismus reaguje "naladěním správného držení těla" Tyto pohyby nám pomáhají udržovat jádro ploténky ve správné poloze a pomáhají bránit vyklenování ploténky směrem do kanálu páteřního.

Špatné sezení na židliSprávné sezení na velkém míči

Aktuální pozice
Úvod » Užitečné info » Správný sed na velkém míči
Tip - Hledání
Hledaný záznam začíná výrazem

Pokud chcete najít všechny záznamy, které začínají určitým znakem, nebo skupinu znaků, zapište na konec slova hvězdičku „*“.

Odkazy a informace